دیدار هیئت شورای علمای شیعه افغانستان با آیت‌الله شیخ هادی آل راضی در عراق

آیت‌الله آل راضی: تجربیات تلخ بعضی از کشورهای اسلامی که دچار تفرقه ومنازعه پیروان مذاهب اسلامی بوده، نباید در افغانستان تکرار شود

خبرگزاری سریع: هیئت عالی‌رتبه شورای علمای شیعه افغانستان در سلسله دیدارهای خود با بزرگان و مراجع تقلید شیعیان در عراق، با آیت‌الله شیخ هادی آل راضی، یکی از شخصیت‌های تاثیرگزار بر حوزه علمیه نجف اشرف دیدار نمودند.

نخست هیئت دیدگاه‌ها، مطالبات و مواضع شورای علمای شیعه افغانستان را نسبت به اوضاع فعلی کشور بیان نموده و اضافه نمودند که تقابل با حکومت طالبان به نفع شیعیان نبوده و بیشتر ازهمه، خود شیعیان را متضرر خواهند کرد.

سپس آیت‌الله آل راضی، مواضع شورای علمای شیعه افغانستان را در رابطه به اوضاع جاری کشور «حکیمانه و منطقی» توصیف نموده و علاوه کرد که رویکرد عقلانی و مسالمت‌آمیز شورای علمای شیعه می‌تواند مسیر زندگی مسالمت‌آمیز در افغانستان را فراهم و منتج به وحدت و همدلی مردم مسلمان افغانستان گردد.

ایشان همچنان اضافه نمود که تجربیات تلخ سایر کشورهای اسلامی که درگیر مشکلات داخلی بوده و میان مسلمان‌ها تفرقه و منازعه به وجود آورده، نباید در افغانستان عملی و تکرار شود. بنابراین با در نظرداشت واقعیت های موجود، برای یک حرکت معقول و معتدل برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

همچنان هیئت اعزامی شورای علمای شیعه افغانستان، نشستی را با علما و طلاب افغانستانی حوزه علمیه نجف نیز برگزار نمودند که در این نشست ابتدا استاد محمد اکبری، رئیس هیئت طی سخنانی اوضاع جاری کشور را تشریح نموده و به توضیح مواضع شورای علما در قبال‌ تحولات اخیر کشور پرداختند. سپس علما و طلاب سوال‌ها و دیدگاه‌هایشان را بیان نموده و توسط استاد عالمی بلخی و غفاری هلمندی پاسخ داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا