مقتدی صدر در یک سخنرانی تلویزیونی از مردم عراق عذرخواهی کرد

خبرگزاری سریع: مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه که اعلام کناره‌گیری او از سیاست به درگیری‌های مرگبار در عراق انجامید، در یک سخنرانی تلویزیونی از مردم عراق که به گفته او “تنها آسیب‌دیده این ناآرامی‌هاست”، عذرخواهی کرد.

او از حامیان خود خواست که به سرعت از منطقه امنیتی سبز بغداد عقب‌نشینی کنند و به تحصن و تجمع خود پایان دهند.

مقتدی صدر قبلاً خواهان «انقلاب» علیه فساد در عراق شده بود. او در صحبت‌های خود گفته است: “انقلابی که با خشونت و قتل همراه باشد، انقلاب نیست و ریختن خون عراقی‌ها نیز حرام است.”

براساس گزارش‌ها، بعد از این سخنرانی دستور منع رفت‌وآمد در عراق لغو و عقب‌نشینی نیروهای جریان صدر و شبه‌نظامیان «سرایا السلام» از منطقه امنیتی سبز بغداد آغاز شده است.

در پیوند به درگیری‌ها در عراق؛ مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بامداد امروز هشتم سنبله، در توییتی گفته است: “من به دعوت سید مقتدی صدر برای توقف خشونت و همچنین دعوت هادی العامری و همه کسانی که در آرامش و جلوگیری از خشونت بیشتر کمک می‌کنند، ارزش قائل هستم. من از همه می‌خواهم که مسئولیت ملی حفظ خون عراق را بر عهده گیرند.”

این در حالی است که روز گذشته هفتم سنبله، پس از اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از سیاست، هوادارانش به مقر دولت در منطقه سبز بغداد و ساختمان‌های دولتی دیگر مناطق عراق یورش بردند.

مقتدی صدر از دنیای سیاست کناره‌گیری کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا