اسلامآباد: به توافق زودهنگام میان ایران و امریکا امیدواریم
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اسلامآباد نسبت به دستیابی دو طرف به توافق خوشبین است و از هرگونه توافق، در هر مکان که حاصل شود، استقبال میکند.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، طاهر اندرابی، روز چهارشنبه در نشست خبری هفتگی خود در اسلامآباد بار دیگر بر تعهد این کشور به حفظ محرمانگی جزئیات مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و امریکا تأکید کرد. او گفت: در مورد جزئیات یا مسیر پیامها بین تهران و واشینگتن اظهار نظر نمیکنیم، اما از هرگونه توافق میان طرفین استقبال میکنیم و نسبت به دستیابی آنان به یک راهحل خوشبین هستیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره واکنش احتمالی ایران به پیشنهاد ارائهشده از سوی امریکا نیز اظهار داشت: ما به دستیابی به راهحل خوشبین هستیم و امیدواریم طرفین با توافق زودهنگام موافقت کنند.
اندرابی افزود که تمام ارتباطاتی که از طریق کانالهای دیپلماتیک اسلامآباد صورت میگیرد ماهیتی محرمانه دارد و پاکستان امیدوار است این روند به دستیابی به توافق منجر شود. درباره محل احتمالی امضای توافق نیز گفت: حق نداریم درباره ماهیت یا جزئیات این فرآیند صحبت کنیم. ما بهعنوان میانجی صادق وظیفه داریم اطلاعات را حفظ و از جزئیات محافظت کنیم. او تأکید کرد: از هرگونه توافق، در هر کجا که باشد، استقبال میکنیم و اگر در اسلامآباد باشد، برای پاکستان افتخارآمیز خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به اینکه آیا توافق نزدیک است یا خیر، گفت: امیدواریم که توافق زودتر از موعد حاصل شود.
این در حالیست که اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مفهوم مذاکره مستلزم تلاش واقعی و صادقانه برای گفتگو با هدف حل اختلاف است… مذاکره نه جدل است، نه دیکته، نه اخاذی و نه اجبار.»

