کشته شدن ۱۶ نظامی اسرائیلی پس از آتشبس در لبنان
شمار نظامیان و افسران ارتش اسرائیل که از زمان برقراری آتشبس در لبنان جان باختهاند، به دستکم ۱۶ تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سریع به نقل از فارس؛ این آمار پس از کشته شدن یک نظامی واحد «ایگوز» که در درگیریهای روز پنجشنبه در جنوب لبنان زخمی شده بود، افزایش یافته است.
منابع خبری همچنین اعلام کردهاند که یک نظامی دیگر از تیپ «گیواتی» نیز روز جمعه بر اثر جراحتهای واردشده در جنوب لبنان جان خود را از دست داده است.
بر اساس گزارشها، در پی یک حادثه امنیتی در جنوب لبنان، چهار نظامی دیگر ارتش اسرائیل نیز زخمی شدهاند و شدت جراحتهای آنان متفاوت عنوان شده است.
رسانههای عبری میگویند این حوادث در حالی رخ میدهد که درگیریها و تنشهای مرزی همچنان ادامه دارد و ارتش اسراییل با چالشهای امنیتی در این منطقه روبهرو است.
طی ماههای گذشته گزارشهای متعددی درباره تلفات و خسارات ارتش اسراییل در جبهه لبنان منتشر شده است.
ناظران معتقدند که اداره سانسور نظامی این رژیم بخشی از آمار مربوط به تلفات و خسارات را به دلایل امنیتی و جلوگیری از تأثیرگذاری بر افکار عمومی منتشر نمیکند.

