کوریای شمالی: قدرت هسته‌ای خود را کنار نمی‌گذاریم

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کوریای شمالی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ هرگز از جایگاه خود به عنوان یک قدرت هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد؛ موضعی که همزمان با نزدیک شدن سفر رئیس‌جمهور چین به این کشور، بار دیگر بر سیاست تقویت بازدارندگی هسته‌ای کوریای شمالی تأکید دارد.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ کیم یو جونگ، خواهر و از چهره‌های بانفوذ در رهبری کوریای شمالی، روز یک‌شنبه ۶ جون اعلام کرد که کشورش هرگز از توانایی‌های هسته‌ای خود دست نخواهد کشید و در برابر هرگونه فشار یا تهدید خارجی ایستادگی می‌کند.

او در اظهاراتی که یک روز پیش از سفر دو روزه «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین به پیونگ‌یانگ مطرح شد، ادعای آمریکا درباره توافق احتمالی میان شی جین‌پینگ و دونالد ترامپ برای خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی را نادرست توصیف کرد.

کیم یو جونگ تأکید کرد سیاست تقویت بازدارندگی هسته‌ای خوددفاعی که از سوی کیم جونگ اون اعلام شده، سیاستی نهایی و غیرقابل بازگشت است و باید بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی ادامه یابد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که یک روز پیش از آن، رهبر کوریای شمالی از یک کارخانه جدید تولید مواد هسته‌ای رونمایی کرد و خواستار افزایش چشمگیر زرادخانه اتمی این کشور شد. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که وی دستور داده ظرفیت تولید موشک در پنج سال آینده حدود دو و نیم برابر افزایش یابد.

برخی تحلیلگران معتقدند این اقدامات و موضع‌گیری‌ها می‌تواند تلاشی از سوی پیونگ‌یانگ برای تقویت موقعیت چانه‌زنی خود پیش از دیدار با رئیس‌جمهور چین باشد.

سفر شی جین‌پینگ به کوریای شمالی نخستین سفر او به این کشور در حدود هفت سال گذشته محسوب می‌شود. گفته می‌شود هدف اصلی این سفر تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور است. چین که تنها متحد رسمی کوریای شمالی با پیمان دفاعی محسوب می‌شود، در عین حال تلاش دارد نفوذ خود بر پیونگ‌یانگ را در شرایطی حفظ کند که روابط این کشور با روسیه نیز در حال گسترش است.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید