طرح ضربتی شهرداری کابل برای کاهش آلودگی صوتی؛ جمعآوری ۳۸۰ بلندگو از سطح شهر
مسئولان شهرداری کابل اعلام کردند که در راستای کاهش آلودگیهای صوتی، بهبود انضباط شهری و تأمین آرامش روانی شهروندان، طرح شناسایی و جمعآوری بلندگوهای مزاحم را در دستور کار قرار دادهاند. در همین راستا، طی یک ماه گذشته نزدیک به ۴۰۰ دستگاه بلندگو تنها از سطح ناحیه هفتم کابل جمعآوری و ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ شهرداری کابل با صدور اطلاعیهای تأکید کرد که استفاده بیرویه و غیراستندرد اصناف، دستفروشان و مراکز تجاری از بلندگوها در فضاهای عمومی، موجی از نارضایتی را میان ساکنان پایتخت ایجاد کرده بود.
بر اساس این اطلاعیه، مأموران انضباط شهری موفق شدهاند در جریان بازرسیهای مستمر یک ماه گذشته، ۳۸۰ دستگاه بلندگوی مزاحم را از نقاط مختلف و پرتردد ناحیه هفتم کابل جمعآوری کنند.
مدیریت شهری کابل با هشدار به کسبه و اصنافی که با ایجاد سروصداهای ناهنجار حقوق شهروندی را نقض میکنند، تصریح کرد: «اقدامات نظارتی و حمایتی برای کاهش آلودگی صوتی و پاکسازی معابر با قاطعیت ادامه خواهد داشت و با متخلفانی که به هشدارهای اولیه بیتوجهی کنند، برخورد قانونی خواهد شد.»
شهروندان کابل نیز در ماههای اخیر بارها خواستار مداخله نظارتی نهادهای متولی برای ساماندهی آشفتگیهای صوتی و محیطی در بازارهای اصلی شهر شده بودند.

