موج گرمای شدید در فرانسه؛ ۱۸ نفر جان باختند
همزمان با ثبت دمای بیسابقه در چندین شهر فرانسه، گزارشها از جانباختن ۱۸ نفر در پی پیامدهای موج شدید گرما خبر میدهند.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ در پی ادامه موج شدید گرما در بخشهای مختلف اروپا، دستکم ۱۸ نفر در فرانسه جان باختهاند. مقامها میگویند دو کودک نیز در میان قربانیان این رویداد شامل هستند.
دو کودک پس از آن جان باختند که در داخل یک موتر باقی مانده و در پی افزایش شدید دما، دچار گرمازدگی شدند.
اداره محافظت ملکی فرانسه اعلام کرده است که در فاصله روزهای یکشنبه و دوشنبه، دستکم ۱۳ نفر دیگر نیز بر اثر غرقشدن در آب جان خود را از دست دادهاند. این اداره از شهروندان خواسته است که برای شنا تنها به مناطق تحت نظارت مراجعه کنند.
همزمان، موج گرما در شماری از شهرهای فرانسه رکوردهای تازهای ثبت کرده است. دمای هوا در شهر بوردو به ۴۱٫۹ درجه سانتیگراد رسیده و رکورد ثبتشده سال گذشته را شکسته است. همچنان در شهر پواتیه، دما به ۴۱٫۲ درجه سانتیگراد افزایش یافته که از رکورد پیشین این شهر در سال ۱۹۴۷ نیز فراتر رفته است.
گزارشها نشان میدهد که موج کنونی گرمای هوا در اروپا، رکوردهای دمایی پیشین را در چندین شهر شکسته و نگرانیها درباره سلامت و ایمنی شهروندان، بهویژه کودکان و سالمندان، افزایش یافته است.
