کوریای شمالی در مسیر هسته‌ای‌سازی نیروی دریایی

رهبر کوریای شمالی اعلام کرد که این کشور در چارچوب برنامه تقویت توان بازدارندگی، در حال تجهیز نیروی دریایی خود به تسلیحات هسته‌ای است؛ اقدامی که به گفته وی برای مقابله با شرایط پیچیده امنیتی در جهان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری سریع به نقل از فارس؛ کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور به‌زودی به تسلیحات هسته‌ای مجهز خواهد شد.

کیم این سخنان را در مراسم آغاز به کار ناوشکن جدید کلاس چوئه هیون و پیوستن آن به ناوگان دریایی کوریای شمالی بیان کرد. او تأکید کرد که برنامه تقویت توانمندی‌های راهبردی نیروی دریایی در حال اجرا است.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رهبر کوریای شمالی گفت که نیروی دریایی این کشور در حال تبدیل شدن به یکی از شاخه‌های اصلی نیروهای مسلح با دارایی‌های راهبردی است و روند تجهیز آن به تسلیحات هسته‌ای طبق برنامه پیش می‌رود.

کیم جونگ اون پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که حفظ جایگاه کوریای شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای، تنها راه تضمین امنیت ملی این کشور در برابر شرایط پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی در عرصه بین‌المللی است.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید