آخرین سرباز امریکایی خارج‌شده از افغانستان، از ارتش کنار گذاشته می‌شود

جنرال کریس دوناهو، فرمانده نیروهای ارتش امریکا در اروپا و آفریقا که به‌عنوان آخرین نظامی امریکایی خارج‌شده از افغانستان در سال ۲۰۲۱ شناخته می‌شود، در چارچوب تغییرات تازه در پنتاگون از سمت خود کنار گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که جنرال کریس دوناهو، فرمانده نیروهای ارتش امریکا در اروپا و آفریقا، در ادامه تغییرات گسترده در ساختار نظامی امریکا از سمت خود کنار می‌رود.

دوناهو از چهره‌های شناخته‌شده نیروهای ویژه امریکا به شمار می‌رود و نام او پس از خروج نظامیان امریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۱، به‌عنوان آخرین سرباز امریکایی که این کشور را ترک کرد، برجسته شد.

براساس این گزارش‌ها، کنار رفتن او در چارچوب تغییرات تازه در وزارت دفاع امریکا و تحت مدیریت پیت هگست انجام می‌شود؛ تحولاتی که در ماه‌های اخیر شماری از جنرالان ارشد ارتش امریکا را نیز دربر گرفته است.

جنرال دوناهو در سال‌های گذشته در عملیات‌های مختلف امریکا در عراق، افغانستان و سوریه نقش داشته و گفته می‌شود در بهره‌گیری از تجربه جنگ اوکراین برای بازنگری در دکترین نظامی امریکا نیز سهم داشته است.

منتقدان این روند می‌گویند برکناری‌های اخیر در ارتش امریکا، بیشتر شبیه پاکسازی فرماندهان باتجربه است؛ اقدامی که می‌تواند بر انسجام و ثبات فرماندهی در ساختار نظامی این کشور تأثیر بگذارد.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید