حزبالله: هیچ توافقی بدون رضایت مقاومت اجرا نمیشود
در حالی که دولت لبنان با فشارهای آشکار امریکا و رژیم اسرائیل توافقنامهای را در واشنگتن امضا کرده، حزبالله لبنان با قاطعیت در برابر این توافق ایستاده است. مقاومت تأکید دارد که این توافق فاقد مشروعیت قانونی است و به هیچ عنوان بدون نظر و رضایت جریان مقاومت، قابلیت اجرایی در خاک لبنان را نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ پس از امضای توافقنامه چارچوب میان نمایندگان دولت لبنان و رژیم اسرائیل در واشنگتن، صدای اعتراض جریان مقاومت بلند شد. حسن فضلالله، از چهرههای شاخص فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، در واکنشی تند، نتانیاهو و حامیان غربی او را خطاب قرار داد و تأکید کرد که خوشخیالیهای طرف اسرائیلی، هیچ جایگاهی در میدان عمل ندارد.
فضلالله با بیان اینکه دولت فعلی لبنان برای چنین توافقی فاقد مشروعیت قانونی است، خاطرنشان کرد: این دولت با کسی توافق کرده که اصلاً اختیاری برای تصمیمگیری ندارد. ما به صراحت میگوییم که دشمنی با رژیم اسرائیل تا زمانی که اشغالگری باقی است، ادامه خواهد داشت و هیچکس حق ندارد با قاتلان مردم لبنان دست دوستی بدهد.
او با افشاگری درباره ماهیت این توافق افزود: آنچه در واشنگتن رخ داد، تلاشی برای به حاشیه بردن اراده ملی لبنان است. ما اجازه نخواهیم داد دولت، کشور را به سمت یک جنگ داخلی بکشاند و اراده خود را به مردم تحمیل کند. میدان، دست ماست و مقاومت تا پای جان به سلاح خود که ضامن امنیت کشور است، پایبند خواهد بود.
در حالی که نهاد ریاستجمهوری و نخستوزیر لبنان مدعیاند این توافق راه را برای بازگشت حاکمیت و بازسازی مناطق هموار میکند، جزئیات منتشر شده توسط رسانه امریکایی اکسیوس پرده از واقعیت نگرانکننده دیگری برمیدارد. طبق این جزئیات، رژیم اسرائیل به دنبال تثبیت اشغالگری خود در منطقه امنیتی جنوب لبنان است و مشروط کردن بازگشت مردم به مناطق جنوبی به خلع سلاح مقاومت، نشان میدهد که این توافق در واقع ابزاری برای تأمین امنیت اشغالگران است، نه منافع ملت لبنان.
فضلالله در پایان تأکید کرد: موضع ما روشن است؛ ما نه با ارتش ملی مشکل داریم و نه با صلح، اما با اشغالگری و تسلیم شدن در برابر خواستههای رژیم اسرائیل مقابله خواهیم کرد. مقاومت باقی میماند، ارتش باقی میماند و ملت بزرگ لبنان تسلیمناپذیر است.

