اعتراف مقام دفاعی روسیه به قدرت نظامی ایران در جهان

به گزارش خبرگزاری سریع، یک مقام ارشد نظامی روسیه با بیان اینکه ایران چهارمین کشور برتر دنیا در زمینه تسلیحات راکتی است، تأکید کرد: ایران می‌تواند اسرائیل را به سرزمینی غیر قابل سکونت تبدیل کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، “کنستانیتن سیوکوف” معاون آکادمی دانش راکتی روسیه در مصاحبه با برنامه “قصاری القول” در پاسخ به این سؤال که چرا روسیه به حملات رژیم اسرائیل به سوریه پاسخ نمی‌دهد، گفت: روسیه در حال جنگ با اسرائیل قرار ندارد. روسیه از طرف حکومت قانونی سوریه به این کشور دعوت شده است تا با تشکیلات و سازمان‌های نظامی مسلح غیرقانونی مقابله کند. روسیه مدرن‌ترین سامانه دفاع هوایی را در اختیار دولت سوریه قرار داده است تا به صورت مؤثر و مطلوب با حملات اسرائیل مقابله کند. اسرائیل در این حملات فقط ۵ تا ۱۰ درصد اهداف خود را محقق می‌سازد و نه بیشتر.

سیوکوف در پاسخ به این پرسش که آیا درباره احتمال درگیری رژیم اسرائیل و ایران گفت: ایران راکت های میان برد و نقطه زن دارد که این مسئله در حمله به پایگاه‌های امریکا اثبات شد. اسرائیل قادر به مقابله با این راکت ها نیست و پدافند راکتی برای مقابله با این راکت ها را در اختیار ندارد. از این رو حمله راکتی ایران به نیروگاه‌های اتمی اسرائیل، سرزمین کوچک اسرائیل را به یک سرزمین غیر قابل سکونت تبدیل می‌کند.

این در حالی است که تأسیسات اتمی ایران در مناطق کوهستانی محافظت شده قرار دارد من گمان نمی‌کنم اسرائیل از سلاح اتمی علیه ایران استفاده کند، زیرا اگر اسرائیل چنین کاری انجام دهد، ممکن است با واکنش روسیه یا چین مواجه شود چرا که به نظر این دو کشور، چنین اقدامی غیر قابل قبول است.

وی ادامه داد: اسرائیل یک سرزمین بسیار کوچک است و من تصور می‌کنم تقابل بین ایران و اسرائیل به استفاده از سلاح اتمی منجر نمی‌شود. اما در خصوص استفاده از سلاح‌های سنتی می‌توانیم بگوییم تأسیسات اتمی ایران بسیار حفاظت شده است و نمی‌توان با استفاده از سلاح‌های معمولی به آن نفوذ کرد.

این مقام ارشد نظامی روس در پایان گفت: اطلاعات حاکی است ایران در زمینه نظامی، یک قدرت بسیار پیشرفته و توسعه یافته است و در فهرست چهار کشور برتر جهان قرار دارد که می‌توانند تولیدات موشکی کوتاه برد، میان برد و دور برد داشته باشند و این چهار کشور عبارتند از روسیه، امریکا، چین و ایران.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا