سنای امریکا: شکست ما در افغانستان به خاطر رفتار دوگانه پاکستان بود

رئیس شورای روابط خارجی سنای امریکا مدعی شد که شکست ماموریت این کشور در افغانستان به دلیل سال‌ها رفتار دوگانه پاکستان بود.

به گزارش خبرگزاری سریع، «باب منندز» رئیس شورای روابط خارجی سنای امریکا در نشست استماعیه برای بررسی نامزدی «دونالد آرمین برون» به عنوان سفیر امریکا در اسلام‌آباد، دولت پاکستان را عامل شکست ماموریت امریکا در افغانستان دانست.

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای روابط خارجی سنای امریکا، منندز در این نشست گفت: من از نامزدی شما در این لحظه به خصوص چالش برانگیز در روابط دوجانبه امریکا و پاکستان استقبال می کنم. همانطور که در ماه گذشته به این کمیته گفتم، شکست ماموریت ما در افغانستان، تا حد زیادی، به دلیل سال ها رفتار دوگانه پاکستان بود.

وی با اظهار اینکه پاکستان به مخالفان مسلح دولت سابق افغانستان پناه می‌داد، گفت: ما نیاز به گفت‌وگوی جدی با دولت پاکستان در مسیر پیش‌رو داریم و من مطمئن هستم که در صورت تایید، پیام سختی را به آن‌ها ارسال خواهید کرد.

رئیس شورای روابط خارجی سنای امریکا در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش قدرت گروه‌های افراطگرا در داخل پاکستان گفت: دولت پاکستان به طور فزاینده محیطی برای فعالیت گروه‌های افراطی ایجاد کرده است.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان تیرماه سال جاری در حضور نمایندگان مجلس این کشور گفته بود که پاکستان اقدامات زیادی بر اساس خواسته‌های امریکا در مبارزه با تروریسم انجام داده است اما طرف امریکایی آنها را به رسمیت نشناخته است.

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا