شورای علمای شیعه افغانستان: دختران دانش آموز کوشا و نجیب کشور قواعد شرعی را رعایت میکنند

بیانیه ی شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه با بسته ماندن مکاتب دخترانه؛
بسم الله الرحمن الرحیم .
عن النبي(ص): طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَهٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَه.
دین مقدس اسلام که با امر بخواندن آغاز یافته است؛ مسلمانان ( اعم از زن ومرد) را چنان ترغیب به فراگیری علم و دانش نموده که بعد از اعمال ومناسک واجبه، در هیچ امری بدان حد تحریص وتاکید ننموده است. و آیات مطهره ی قرآن کریم و سنن وسیره ی پیشوایان دین گواه این حقیقت است. وبه همین دلیل مسلمان ها در طول قرون متمادي پیشوایان و پرچمداران علوم( دینی ودنیایی) بوده اند.
باتوجه به حقایق فوق و وعده های قبلی حکومت، خبر بسته ماندن مکاتب دخترانه( از صنف ۷ تا ۱۲ ) در آغاز سال تحصیلی جاري، مایه ی تاثر ملت مسلمان افغانستان و شگفتی جهان گردید.
یقینا ادامه ی چنین وضعی خسارت عظیمی ملی وبین المللی بر ملت افغانستان تحمیل خواهد کرد. وچنین کاری هم زیان بزرگ ملی است و هم موجب یاس ونا امیدی دختران کوشا ونجیب کشور.
شورای علمای شیعه افغانستان باز گشایی این مکاتب را مسئولیت شرعی و قانونی حکومت میداند و از وزارت معارف افغانستان می خواهد که هرچه عاجلتر بدین امر اسلامی و ملی اقدام ورزد.
مسلما دختران نجیب و متدین افغانستان، چنانکه تا حال ملتزم به رعایت احکام شرعی ودستورات دینی بوده اند، بعد از این نیز قواعد ومقررات شرعی را رعایت خواهند نمود. وازاین بابت جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود.
والسلام
شورای علماي شیعه افغانستان
۶حمل ۱۴۰۱ه.ش. برابر با۲۳شعبان المعظم۱۴۴۳ه.ق

لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا