جهان
تقویت همکاریهای منطقهای؛ دیدار وزرای خارجه افغانستان و پاکستان در استانبول
وزیران خارجه افغانستان و پاکستان در حاشیه پنجاه و یکمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در استانبول، بر توسعه روابط دوجانبه، تقویت پروژههای منطقهای و افزایش همکاریهای عملی به ویژه در حوزه تجارت و ترانزیت تأکید کردند
کشورهای منطقه حمله امریکا به ایران را محکوم کردند
قطر، عمان، لبنان و پاکستان حمله اخیر امریکا به تأسیسات هستهای ایران را محکوم کرده و نسبت به تبعات فاجعهبار این اقدام هشدار دادند. این کشورها ضمن تأکید بر ضرورت بازگشت به مسیر دیپلماسی و مذاکره، خواستار توقف فوری تنشها و پایبندی همه طرفها به حقوق بینالملل شدند.
عراقچی خطاب به اروپا: امریکا و اسرائیل میز مذاکره را نابود کردند، نه ایران
در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی مبنی بر لزوم بازگشت ایران به میز مذاکره، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با انتقاد شدید از رفتارهای واشینگتن و تلآویو گفت: ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده، بلکه این امریکا و اسرائیل بودند که دیپلماسی را هدف قرار دادند و نابود کردند.
حمایت آشکار لندن از حمله امریکا به ایران
نخستوزیر بریتانیا، از ایران خواست پس از حملات امریکا به تأسیسات هستهای این کشور، به میز مذاکرات بازگردد.
رسانههای جهان: آغاز فصلی غیرقابل پیشبینی پس از حمله امریکا به ایران
حمله نظامی امریکا به تأسیسات هستهای ایران موجی از واکنشهای نگرانکننده در رسانهها و محافل بینالمللی برانگیخته و بسیاری آن را آغازگر مرحلهای پرتنش و پیشبینیناپذیر در خاورمیانه دانستهاند.
آژانس بینالمللی انرژی اتمی نشست اضطراری برگزار میکند
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، اعلام کرد که در پی حملات امریکا به تأسیسات هستهای ایران، فردا نشست اضطراری شورای حکام این نهاد برگزار خواهد شد.
ابراز نگرانی عمیق عربستان سعودی از حمله امریکا به تأسیسات هستهای ایران
وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیهای رسمی، نسبت به حمله امریکا به تأسیسات هستهای ایران ابراز نگرانی شدید کرد.
استریت: در صورت بسته شدن تنگه هرمز، جهش بیسابقه قیمت نفت در راه است
نشریه امریکایی استریت با اشاره به حملات اخیر ایالات متحده به مراکز هستهای ایران و تهدیدات تهران درباره بستن تنگه هرمز هشدار داد که در صورت بسته شدن این مسیر حیاتی، قیمت نفت در بازارهای جهانی با جهشی بیسابقه مواجه خواهد شد.
ایران هشدار داد؛ پیگیری حقوقی حملات و سکوت آژانس اتمی در قبال تجاوزات اسرائیل و امریکا
در پی حملات اخیر امریکا به تأسیسات هستهای ایران، رئیس سازمان انرژی اتمی با ارسال نامهای به مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، خواستار واکنش قاطع این نهاد و پیگیری فوری این اقدام مغایر با قوانین بینالمللی شد.
واشینگتن نگران واکنش ایران به تجاوز امریکا
یک روزنامه امریکایی به ابراز نگرانی واشینگتن درباره واکنش احتمالی ایران نسبت به اقدامات تجاوزکارانه امریکا پرداخت.









