صحت
سازمان ملل: هیچ کودک و مادری نباید جان خود را از دست بدهد
سازمان ملل متحد با هشدار درباره وضعیت وخیم صحی در افغانستان اعلام کرده است که هیچ کودک و مادری نباید به دلیل بیماریهای قابل پیشگیری جان خود را از دست بدهد.
کمپین جمعآوری دوا و مواد غذایی تاریخگذشته در بغلان
ریاست صحتعامه بغلان بهمنظور تأمین سلامت شهروندان، کمپینی را جهت نظارت و جمعآوری دواها و مواد غذایی تاریخگذشته در شهر پلخمری اجرا کرد.
همکاری جدید افغانستان و ایران؛ تمرکز بر واردات منظم و کنترل کیفیت دوا
یک برنامه اجرایی عملی میان وزارت صحتعامه افغانستان و جمهوری اسلامی ایران برای بهبود تنظیم واردات و کیفیت دوا، مواد غذایی و محصولات صحی امضا شد. این برنامه زمینه دسترسی شهروندان به دواهای ایمن و مؤثر و جلوگیری از ورود دواهای قاچاق و بیکیفیت به کشور را فراهم میکند.
برنامه جهانی غذا: سوءتغذیه مادران و کودکان افغان در حال افزایش است
سازمان برنامه جهانی غذا هشدار داده که میزان سوءتغذیه زنان و کودکان در افغانستان روزبهروز در حال افزایش است و بحران گرسنگی به شکل نگرانکنندهای گسترش یافته است.
ارزیابی برنامه ملی توبرکلوز افغانستان توسط سازمان جهانی صحت
سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۵ یک مأموریت ارزیابی را با هدف بررسی وضعیت بیماری توبرکلوز و تقویت برنامههای مبارزه با این بیماری در افغانستان انجام داده است.
ارائه خدمات گسترده صحی به هزاران بیمار فاریابی از سوی هلالاحمر
کارمندان هلالاحمر افغانی طی ۳۰ روز گذشته به بیش از ۳۵۰۰ بیمار در ولسوالیها و قریههای مختلف فاریاب خدمات متنوع صحی ارائه کردند.
پیشرفت در سنجش کیفیت مواد معدنی؛ لابراتوارهای مجهز راهاندازی میشوند
کمیته تخنیکی کمیسیون اقتصادی ایجاد لابراتوارهای مجهز برای سنجش کیفیت مواد معدنی در کابل و ولایات را تأیید کرد و بودجه ۲۳۳ میلیون افغانی برای آن در نظر گرفته شد.
افزایش نگرانکننده موارد پولیو در افغانستان و پاکستان
سازمان جهانی صحت اعلام کرده است که موارد ابتلا به ویروس پولیو در افغانستان و پاکستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و خطر گسترش این ویروس نیز بالا رفته است.
تداوم خدمات صحی داکتران بدون سرحد در بامیان
رییس جدید سازمان داکتران بدون سرحد، در نشستی با والی بامیان، از ادامه همکاری های این سازمان با مردم اطمینان داد.
مرگ ۳۱۰ نفر در افغانستان طی یک ماه بر اثر بیماریهای عفونی
سازمان جهانی صحت اعلام کرد تنها در ماه می سال جاری، دستکم ۳۱۰ نفر در افغانستان بر اثر ابتلا به بیماریهای عفونی از جمله عفونت حاد تنفسی، سرخک، تب کانگو و اسهال حاد جان خود را از دست دادهاند.









