صحت
هشدار داکتران بدون سرحد درباره فاجعه انسانی در مرز افغانستان و پاکستان
سازمان بینالمللی داکتران بدون سرحد (MSF) هشدار داد که هزاران افغان، از جمله زنان و کودکان، در کمپهای موقت فاقد سرپناه و امکانات اولیه در مرز افغانستان و پاکستان رها شدهاند و جانشان در معرض خطر جدی است.
۷۰ درصد مرکزهای صحی هلمند فاقد ساختمان مناسب هستند
مسئولان ریاست صحتعامه ولایت هلمند از کمبود شدید زیرساختهای صحی در این ولایت خبر میدهند و میگویند نبود ساختمان مناسب برای مرکزهای صحی، ارایه خدمات معیاری بهداشتی را با چالش جدی روبهرو کرده است.
دیدار وزیر صحت با رئیس برنامه جهانی غذا
وزیر صحتعامه، در دیداری با رئیس عمومی برنامه جهانی غذا، بر تقویت خدمات تغذیه عمومی و همکاریهای مستمر با نهادهای بینالمللی تأکید کرد.
دیدار وزیر صحتعامه با والی نورستان؛ وعده بهبود خدمات درمانی
سرپرست وزارت صحتعامه در دیداری با والی نورستان از پیشرفت کارهای ساختمانی شفاخانه ۳۰ بستر در مرکز این ولایت مطلع شد.
۲.۸ تن مواد غذایی و ادویه تاریخ گذشته در جوزجان حریق شد
وزارت صحت عامه اعلام کرد که تیمهای نظارت این وزارت در ولایت جوزجان اقدام به جمعآوری و سوزاندن ۲.۸ تن مواد غذایی و ادویه تاریخ گذشته کردند تا سلامت مردم تضمین شود.
نجات جان و سلامت مردم ننگرهار؛ هلالاحمر در میدان خدمت
کارمندان صحی هلالاحمر افغانستان طی ۳۰ روز گذشته در ولسوالیها و قریههای مختلف ولایت ننگرهار، به بیش از ۲۸ هزار بیمار خدمات پزشکی و مشاورههای ضروری ارائه کردند.
آغاز ساخت دو ساختمان جدید در شفاخانه ولایتی زابل
وزارت صحت عامه از آغاز کار ساخت دو ساختمان جدید با ظرفیت مجموعی ۳۰۰ بستر در شفاخانه ولایتی زابل خبر داده است؛ پروژهای که با هزینه حدود ۹۰ میلیون افغانی اجرا میشود و هدف آن افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت خدمات صحی در این ولایت است.
سفر وزیر صحت به پروان
وزیر صحت عامه، با هدف بررسی وضعیت صحی و پروژههای درمانی به ولایت پروان سفر کرد و از شفاخانه ۲۰۰ بستر و سایر شفاخانههای این ولایت بازدید نمود.
نماینده یونیسف: تقویت نظام صحی افغانستان ضروری است
نماینده یونیسف در افغانستان اعلام کرد که پایدار کردن نظام صحی کشور اهمیت حیاتی دارد و باید هزینههایی که مردم مستقیماً پرداخت میکنند کاهش یابد، همچنین حمایتهای محلی و جهانی از سیستم صحی تقویت شود.
راهاندازی مرکز صحی جدید ویژه مهاجرین در کرمان
مرکز «پناه مهر» با هدف ارتقای سطح سلامت پناهندگان ساکن ولایت کرمان ایران و ارائه خدمات جامع صحی و درمان، با حضور مقامات محلی و نمایندگان سازمان داکتران بدون سرحد افتتاح شد.









