آزادی بیان و حقوق بشر غربی

غربی‌ها همواره شعارهای محکم آزادی بیان و حقوق سر می‌دهند که گویا آنها سردمدار و حافظ آزادی بیان و حقوق بشر در جهان هستند و کشورهایی مثل افغانستان، ایران، چین، روسیه، کوریای‌شمالی و در کل کشورهایی که عضو مجمع کشورهای غربی نیستند؛ از نظر غرب، حقوق بشر و آزادی بیان را رعایت نمی‌کنند.

به تازگی «تایلر هانسن»، خبرنگار امریکایی که در جریان یک نشست خبری جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور درباره جنایات امریکا در افغانستان و عراق سوال کرد، بازداشت شده و از این نشست اخراج گردید.

این تنها نمونه نقض آزادی بیان از سوی غرب نیست، بلکه بارها و بارها اتفاق افتاده که بدترین نوع رفتار و عمل از سوی کشورهای غربی علیه آزادی بیان و حقوق بشر صورت گرفته است. از جانبی هم کشته شدن بی‌رحمانه «جورج فلوید» مرد سیاه‌پوست امریکایی را توسط پولیس در «مینیاپولیس» امریکا به یاد دارید که گوشه‌ای از جنایت و تبعیض کشوری را نشان می‌دهد که خود را سردمدار حقوق بشر می‌خواند.

به راستی اگر غرب و در رأس آن امریکا، به حقوق بشر احترام دارند و زنان را محترم می‌شمارند، چرا تاکنون در تاریخ امریکا یک زن نتوانسته رئیس جمهور این کشور شود؟ آیا این خود تبعیض علیه زنان و زیر پا کردن حقوق زنان نیست؟ چرا سیاه‌پوستان همه روزه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و به شکل بی‌رحمانه‌ای کشته می‌شوند؟ شیکاگو که به قول سران امریکا، ناامن‌ترین ایالت این کشور گفته می‌شود، چرا اکثر قربانیان سیاه‌پوست هستند؟

در واقع غربی‌ها فقط اکت دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان را می‌کنند و در عمل، ناقض حقوق بشر بوده و هستند که نمونه‌های زیادی درباره آن وجود دارد. آیا بررسی دقیقی وجود دارد که در امریکا چند رسانه آزاد وجود دارد؟ رسانه‌ای که حقیقت‌ها در مورد این کشور را آشکار کند و سیاست خصمانه‌اش در برابر کشورهای مسلمان و کشورهای آسیایی را بازخوانی کند. اگر دقیقاً آزادی بیان در امریکا وجود دارد، چرا خبرنگاری به خاطر پرسش در مورد جنایت‌های امریکا در افغانستان و عراق بازداشت و شکنجه می‌شود؟ کشورهایی که امریکا آنرا در آتش جنگ سوزاند و به آزمایشگاه سلاح‌های مثل مادربمب‌هایش تبدیل کرده بود.

نتیجه همین است که هیچ آزادی بیان و حقوق بشری در غرب وجود ندارد و حقوق بشر به طور وحشتناکی نقض و زیر پا می‌گردد.

دکمه بازگشت به بالا