از کابل تا مسکو؛ ادامه‌ی واکنش‌ها به‌نشست دوحه از سوی سازمان ملل

حکومت سرپرست گفته است که اگر سازمان ملل متحد شرایط حکومت سرپرست افغانستان را مدنظر بگیرد، نماینده‌ی آنان در نشست‌های آینده درباره‌ی افغانستان حضور خواهند داشت.

خبرگزاری سریع: ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی حکومت سرپرست گفته است که نشست دوحه به‌علت عدم حضور نماینده‌ی حکومت سرپرست ناکام بوده است.

مجاهد گفت: «اگر شرایط امارت اسلامی افغانستان در نشست‌ها پذیرفته شود و اهمیت داده شود، بدون شک امارت اسلامی افغانستان در نشست‌های بعدی اشتراک و حضور معنادار خواهد داشت.»

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی روسیه نیز گفته است که هرگونه نشست درباره‌ی افغانستان بی‌پشتیبانی حکومت سرپرست افعانستان و کشورهای منطقه “محکوم به‌شکست” است.

خبرگزاری انادولو از زبان ماریا زاخارووا نوشته است: «ایجاد هر گونه ابتکار، مقام و یا فارمت بدون پشتیبانی کابل و کشورهای منطقه محکوم به شکست است. الحاق کشورهای فرامنطقه‌ای تنها به‌شرطی امکان‌پذیر است که ایالات متحده و ناتو مسوولیت اصلی وضعیت کنونی افغانستان و بازسازی این کشور پس از جنگ را به‌عهده بگیرند، دارایی‌های مسدودشده‌ی افغانستان را به‌کابل بازگردانند و نیز محدودیت‌ها بر معاملات بانکی این کشور را رفع کنند.»

خبرگزاری سریع

دکمه بازگشت به بالا