بازداشت یک مترجم افغان در امریکا به اتهام ارتباط با داعش

خبرگزاری سریع: مجله رولینگ استون از بازداشت یک مترجم افغان ساکن ایالات متحده امریکا به اتهام ارتباط با داعش و تمویل این گروه تروریستی خبر داده‌اند.

این مجله به نقل از مقام‌های امریکایی گفته است که «رفیع محمدی» به فرستادن پول به مسئول جلب و جذب گروه تروریستی داعش در کابل، حمایت از این گروه در فیسبوک و تلاش برای آزاد کردن یک عضو داعش از زندان، متهم است.

بر بنیاد گزارش، محمدی در سال ۱۳۹۹ به عنوان مترجم نیروهای امریکایی استخدام شد. پولیس فدرال امریکا (FBI) در سال ۱۴۰۱ پس از بررسی پیام‌های مسنجر، پست‌های فیسبوکی و شهادت یک خبرچین، از ارتباط محمدی با شاخه خراسان گروه تروریستی داعش باخبر شد.

هرچند رفیع محمدی از اکتبر ۲۰۱۹ با امریکایی‌ها در افغانستان کار می‌کرد، اما او قبلاً با داعش ارتباط داشت.

مامورین امریکایی گفته‌اند که محمدی با ابوعبیدالله متوکل، مسئول جلب و جذب داعش که در ماه فبروری ۲۰۱۹ توسط ریاست امنیت ملی افغانستان بازداشت شد، در ارتباط بوده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی ریاست امنیت ملی در آن زمان به نشر رسیده بود، این اداره اعلام کرد که ابوعبیدالله متوکل، استاد دانشگاه و خطیب مسجد جامع شیخ محمدی‌ها را از ناحیه پنجم شهر کابل بازداشت کرده بود.

متوکل متهم بود که جوانان تحصیل‌کرده را از دانشگاه کابل استخدام و سپس به ننگرهار اعزام می‌کرد.

رفیع محمدی که ساکن امریکا بود، در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۴۰۰ دالر از طریق ویسترن یونین به ابوعبیدالله فرستاده بود.

رفیع محمدی با مبشر مسلمیار، استاد دیگری از دانشگاه کابل که در ماه جولای ۲۰۱۹ توسط ریاست امنیت ملی وقت به جرم جلب و جذب دانشجویان برای داعش بازداشت شد، نیز ارتباط داشت.

محمدی به مامورین گفته که او برای رهایی مبشر مسلمیار تلاش کرده بوده است.

دکمه بازگشت به بالا