لیز دوست، خبرنگار بی.بی سی: خروج مخفیانه غنی توافقی را برای انتقال به هم زد

بی.بی.سی گزارش داده است که لیز دوست، خبرنگار ارشد آن رسانه گفته است که تسلط حکومت جدید بر کابل در یک روز انجام نشد. اما بسیاری اصرار دارند.
به نقل از گزارش بی.بی.سی خروج مخفیانه ناگهانی اشرف غنی، رییس جمهور فراری افغانستان در ۱۵ آگوست، توافقی را که برای تضمین یک انتقال منظم‌تر قدرت انجام شد، به هم زد.
در ادامه این گزارش آمده است که‌ در هر دو صورت، مسلم بود که امارت اسلامی مسلط می‌شوند. اما خلأ ایجاد شده توسط مردی که بارها قول داده بود “تا سر حد مرگ بجنگد” این بی‌نظمی را عمیق‌تر کرد. حتی بیشتر از آنچه در ۱۵ اگوست انجام داد، بسیاری او را به خاطر کارهایی که در سال‌های قبل انجام نداده سرزنش می‌کنند.
بانو دوست اضافه کرده است که‌ درست است که امریکایی‌ها نقش زیادی به او در روند صلح ندادند، اما او در کل بد بازی کرد. اقای غنی اکنون به طور گسترده‌ای به عنوان یک رهبر، بیشتر از آن که یک سیاستمدار پروفسور باشد، دیده می‌شود، که سیاست آمریکا و وضعیت در آن افغانستان را غلط فهمید.
البته تحولات در افغانستان از آنچه همه، از جمله امارت اسلامی، انتظار داشتند، سریع‌تر اتفاق افتاد. در هر حال، تازه‌ترین صحبت‌های او تا مدتها مورد تجزیه و تحلیل، بحث، بررسی و تکذیب قرار خواهد گرفت.

گزارشگر:

زحل عبدالرحمن
لینک کوتاه
دکمه بازگشت به بالا