محب: آماده تشکیل حکومت مشارکتی با حضور طالبان هستیم

حمدالله محب؛ مشاور شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که دولت آماده است با طالبان و گروه‌های دیگر در افغانستان یک حکومت مشارکتی ایجاد کند.

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به خبرگزاری ریانویستی روسیه گفته است که گروه طالبان گفتگوها با دولت را متوقف کرده و حملات خود را در اکثر ولایات کشور افزایش داده و باعث تخریب زیرساخت‌ها شده است.

خبرگزاری ریانویستی امروز دوشبنه، ۱۴ سرطان به نقل از آقای محب گفته است که تشدید حملات و تخریب زیرساخت‌ها در ولایات باعث شده است ساکنان شماری از ولایات در برابر طالبان مسلح شوند.

محب همچنین گفته است که وضعیت در شمال افغانستان در مرحله حساسی قرار گرفته و نیروهای دولتی در حال آماده‌سازی حمله متقابل در این مناطق هستند.

محب با توجه به خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفته است: «امریکا تصمیم به خروج کامل نیروهایش از افغانستان گرفته است، اما مهم‌ترین چیز این است که ما چگونه از این فرصت برای ایجاد یک افغانستان با ثبات و ایجاد ثبات در منطقه استفاده کنیم»

او افزوده است: «این یک چالش برای کشور ما در سطح ملی است، اما برای کل منطقه نیز یک چالش است؛ زیرا اگر نتایج مطابق خواسته همه ما نباشد، همانطور که مردم افغانستان می خواهند، در در جه اول برای افغانستان و بعد برای کشورهایآسیای میانه و روسیه پیامد جدی خواهد داشت.»

مشاور امنیت ملی اشرف غنی همچنین گفته است که امریکا به کابل اعلام کرده است که پس از خروج نیروها از افغاستان، قصد ندارد پایگاه نظامی در آسیای مرکزی تاسیس کند.

او افزوده است که افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل در حال مذاکره هستند

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور همچنین گفته است که گفتگو با مقامات روسی برای مقابله با تروریسم و تبادل اطلاعات ادامه دارد.

آقای محب گفته است که گفتگوها میان مقامات افغان و روسیه در مورد امکان ایجاد تبادل اطلاعات برای مقابله با تروریزم و تهدید مشترک تروریزم جریان دارد.

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان تصریح کرده است که در این گفتگوها هردو طرف روی موضوعات مربوط به روند صلح و چشم انداز گفتگوهای صلح میان نمایندگان دولت و گروه طالبان و همچنین در مورد تعامل بیشتر روسیه و افغانستان در موارد مختلف از جمله صلح بحث شده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a655b
دکمه بازگشت به بالا