نیروهای تازه نفس برای سرکوب طالبان وارد هرات شدند

به دنبال افزایش حملات طالبان و گسترش دامنه جنگ به دروازه‎‌های شهر هرات، نیروهای تازه نفس به منظور سرکوب طالبان و جابه‌جایی آنان در مناطق زیر تهدید وارد این ولایت شده‌اند.

نیروهای تازه نفس با تجهیزات و امکانات پیش‌رفته جنگی مجهز هستند و براساس اطلاعات، شمار این نیروها به حد کافی گزارش شده است. مقام‌های امنیتی در هرات گزارش داده‌اند که معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله این نیروها را همراهی می‌کند.

از سوی دیگر منابع غیررسمی از تغییرات اساسی در سطح رهبری اداره محلی هرات سخن می‌گویند که قرار است شماری از کادرهای این ولایت در بست‌های مهم و کلیدی این ولایت گماشته شوند.

هر چند هنوز این خبر به صورت دقیق از سوی منابع رسمی دولتی تایید یا رد نشده است، اما به تازه‌گی شماری از نماینده‌گان مردم هرات در مجلس، در نشستی که در خانه میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان برگزار کرده بودند این خواسته‌ها را با رهبران حکومت در مرکز کشور به میان گذاشته شده است.

در این نشست نماینده‌گان مردم هرات در مجلس به دنبال افزایش حملات طالبان و رسیدن دامنه جنگ به ۱۰ کیلومتر شهر هرات، از رهبران حکومت خواسته تا امیر محمد اسماعیل‌خان، رهبر نیروهای مردمی که هم اکنون در حال نبرد با طالبان است را به عنوان والی این ولایت، سید نصیراحمد علوی را به عنوان رییس امنیتی ملی، گلب‌الدین الکوزی را به عنوان فرمانده ارتش در غرب کشور و شیرآغا الکوزی را به عنوان فرمانده پولیس هرات بگمارند. این درخواست هنوز از سوی رهبران حکومت مرکزی تایید یا رد نشده است.

در هفته گذشته و جاری ولایت هرات، گواه حملات و درگیری‌های خونین بین نیروهای دولتی و طالبان بوده است، گروه طالبان پس از تصرف شماری از ولسوالی‌های این ولایت قصد تصرف ولسوالی گذره و انجیل هرات را داشتند که با مقاومت نیروهای مردمی به رهبری امیر محمداسماعیل‌خان و نیروهای دولتی روبه‌رو شده‌اند.

براساس گزارش‌های دفتر والی هرات طی چند روز گذشته در پی درگیری‌های نیروهای مردمی و دولتی با طالبان، ده‌ها تن از جنگ‌جویان این گروه کشته شده و شماری زیادی نیز زخمی شده‌‌اند.

هم اکنون نیروهای مقاومت مردمی به رهبری امیرمحمد اسماعیل‌ خان و نیروهای دولتی در مناطق مختلف ولایت هرات مشغول تأمین امنیت هستند و با رسیدن نیروهای تازه نفس به هرات، امیدواری‌های شهروندان برای بهبود اوضاع متشنج کنونی بیش‌تر شده است.

لینک کوتاه

https://sarie.news/a756b
دکمه بازگشت به بالا