از سرگیری مذاکرات فنی ایران و امریکا با میانجیگری اسلامآباد و دوحه
وزارت خارجه پاکستان از ازسرگیری مذاکرات فنی میان کارشناسان ایران و امریکا در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ وزارت خارجه پاکستان امروز (چهارشنبه 3 سرطان) اعلام کرد که روند مذاکرات فنی و کارشناسی میان نمایندگان ایران و ایالات متحده، هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.
طبق اظهارات سخنگوی این وزارتخانه، رایزنیهای فشرده با طرفهای ایرانی و امریکایی برای عملیاتی کردن تفاهمنامههای قبلی در جریان است. محور اصلی این توافقها، ایجاد یک خط ارتباطی مستقیم میان تهران و واشنگتن است تا از بروز سوءتفاهمها و مداخلات عوامل ثالث که امنیت منطقه را به خطر میاندازد، جلوگیری شود.
این تحول دیپلماتیک در حالی صورت میگیرد که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخستوزیر قطر، اخیراً در گفتوگو با روزنامه فایننشالتایمز تأکید کرد که برقراری یک کانال ارتباطی مستقیم برای حفظ امنیت تنگه هرمز و خنثیسازی اقدامات بازیگران مخرب در این مسیر، یک ضرورت اجتنابناپذیر است.
نمایندگان ایران و امریکا روز یکشنبه گذشته در بورگناشتوک سوئیس، با حضور میانجیگران قطری و پاکستانی، نشستهای دوجانبهای برگزار کردند. خروجی مهم این دور از گفتوگوها، تشکیل تیمهای فنی و نظارتی بوده است که وظیفه دارند روند اجرای توافقات و کاهش تنش را به صورت مستمر پیگیری کنند.

