فایق: حقوق اساسی مردم افغانستان به‌صورت سیستماتیک نقض می‌شود

سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرده است که شهروندان افغانستان در حکومت فعلی از حقوق اساسی محروم شده‌اند؛ حقوقی که به گفته او در منشور ملل متحد تضمین شده و اکنون به‌صورت سیستماتیک نقض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل، در سخنانی با اشاره به وضعیت حقوق بشری در کشور گفت که مردم افغانستان از حقوقی که در منشور ملل متحد برای همه انسان‌ها تضمین شده، محروم هستند.

او افزود که دختران از حق آموزش، زنان از حضور فعال در جامعه و جوانان از فرصت‌های شغلی و آینده‌ساز بازمانده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

فایق تأکید کرد که وضعیت کنونی یک روند سیستماتیک است و جامعه جهانی، به‌ویژه سازمان ملل، باید برای دفاع از حقوق مردم افغانستان اقدامات عملی و مؤثر روی دست گیرد.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید