پایان سفر هیئت دیپلماتیک افغانستان به بروکسل؛ محوریت خدمات کنسولی و تقویت تعاملات
هیئتی از حکومت افغانستان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه، پس از پایان دورهای از گفتوگوهای دوجانبه و چندجانبه با مقامات کشورهای اروپایی در بروکسل، به سفر خود پایان داد؛ سفری که با هدف تسهیل خدمات کنسولی و تقویت تعاملات میان کابل و اتحادیه اروپا انجام شد.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ هیئت دیپلماتیک افغانستان که به منظور انجام رایزنیهای سیاسی و کنسولی به بروکسل سفر کرده بود، با پایان نشستهای خود، دستاوردهای این سفر را مثبت ارزیابی کرد.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه و رئیس اداره چهارم سیاسی (اروپا) که ریاست این هیئت را بر عهده داشت، اعلام کرد که محور اصلی این گفتوگوها، رسیدگی به دغدغههای مهاجرین مقیم اروپا بوده است.
به گفته آقای بلخی، در نشستهای برگزار شده با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، موضوعاتی نظیر ازسرگیری و بهبود ارائه خدمات کنسولی به شهروندان افغانستانی، تقویت روند اعتمادسازی میان طرفین و گسترش تعاملات دیپلماتیک مورد بحث قرار گرفت.
همچنین، رسیدگی به وضعیت مهاجرین افغانستانی که درخواستهای پناهندگی آنان در کشورهای اروپایی پذیرفته نشده است، از جمله مباحث مهمی بود که هیئت افغانستانی بر لزوم مدیریت مناسب آن تأکید کرد.
رئیس هیئت دیپلماتیک افغانستان در پایان ابراز امیدواری کرد که این رایزنیها مقدمهای برای همکاریهای دوجانبه بر پایه احترام متقابل و منافع مشترک باشد و در نهایت به حل چالشهای مهاجرین مقیم خارج از کشور منجر شود.

