منابع: دروازه‌های حسینیه، دفاتر اداری و خوابگاه طلاب حوزه خاتم‌النبیین(ص) توسط نیروهای وزارت عدلیه مسدود شد

نیروهای وابسته به وزارت عدلیه عصر روز گذشته با حضور در محل حوزه علمیه حضرت خاتم‌النبیین(ص)، اقدام به بستن و مهر و لاک کردن ساختمان‌های اداری، خوابگاه طلاب و دروازه حسینیه این مرکز بزرگ علمی و مذهبی کرده‌اند.

منابع آگاه به خبرگزاری سریع گزارش داده اند که، حوالی ساعت ۴ عصر روز گذشته(چهارشنبه ۳ سرطان)، نیروهای منسوب به وزارت عدلیه با ورود به محوطه حوزه علمیه حضرت خاتم‌النبیین(ص) در جاده دارالامان کابل، دروازه‌های اصلی بخش‌های مختلف این مرکز را مسدود کردند. این منابع تصریح می‌کنند که در این اقدام، دفاتر اداری، خوابگاه محل استقرار طلاب و همچنین دروازه حسینیه این مدرسه علمیه مهر و لاک شده است.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که روز قبل از آن، شبکه تلویزیونی تمدن که از نهادهای وابسته به این حوزه علمیه است، شاهد حضور افراد مسلح و توقیف برخی اموال و تجهیزات خود بود. نشرات این شبکه رسانه‌ای نیز که به عنوان تنها تریبون رسمی معارف شیعی در افغانستان شناخته می‌شود، از روز سه‌شنبه ۲ سرطان به‌طور کامل قطع شده است.

مسدود شدن این مرکز بزرگ دینی و آموزشی در آستانه فرارسیدن ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، نگرانی‌های گسترده‌ای را در میان جامعه مذهبی و فرهنگی کابل ایجاد کرده است.

حوزه علمیه حضرت خاتم‌النبیین(ص) که توسط مرحوم آیت‌الله العظمی شیخ آصف محسنی(ره) بنیان‌گذاری شده، بزرگترین نهاد آموزشی و مذهبی شیعیان در افغانستان محسوب می‌شود. این مجتمع علاوه بر تربیت صدها طالب‌العلم، شامل بخش‌های مختلفی از جمله تلویزیون تمدن است. در روزهای اخیر، وزارت عدلیه با ادعای بررسی مسائل مربوط به زمین و جوازهای فعالیت، فشارهای خود را بر این مجموعه افزایش داده بود که منجر به قطع نشرات تلویزیون و اکنون انسداد ساختمان‌های اصلی حوزه علمیه شده است.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید