مقام امریکایی: حملات به ایران به معنای آغاز جنگ گسترده نیست
یک مقام امریکایی به روزنامه نیویارکتایمز گفته است که حملات اخیر ایالات متحده علیه برخی اهداف در ایران به معنای آغاز جنگ گسترده یا از سرگیری عملیات نظامی طولانیمدت نیست؛ در حالی که همزمان گزارشهایی از آمادهباش در پایگاههای نظامی امریکا در منطقه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری سریع به نقل از فارس؛ بر اساس گزارش رسانههای امریکایی، مقامهای واشینگتن تلاش کردهاند حملات اخیر علیه برخی اهداف در خاک ایران را اقدامی محدود معرفی کنند.
روزنامه نیویارکتایمز و شبکه سیانان به نقل از مقامهای امریکایی گزارش دادند که این حملات به معنای آغاز جنگ یا عملیات نظامی گسترده علیه ایران نیست. در همین حال، شبکه فاکس نیوز نیز به نقل از یک مقام نظامی امریکا اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور علیه ایران پایان یافته است.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که پیشتر گزارشهایی از آمادهباش در برخی پایگاههای نظامی امریکا در کشورهای منطقه از جمله بحرین، کویت، قطر و عربستان منتشر شده بود.
در همین حال، فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرده است که در حملات اخیر، مواضع ذخیرهسازی موشک و پهپاد و نیز برخی تأسیسات راداری ساحلی ایران هدف قرار گرفته است. به ادعای این نهاد نظامی، این اقدام در پاسخ به حمله پهپادی ۲۵ ژوئن علیه کشتی باری «اور لاولی» با پرچم سنگاپور انجام شده است؛ کشتیای که هنگام خروج از تنگه هرمز در نزدیکی سواحل عمان در حال حرکت بود.
پیش از انتشار این گزارشها، رسانههای جمهوری اسلامی ایران از شنیده شدن صدای انفجار در اسکله دریایی طاهریه در ولسوالی سیریک در جنوب این کشور خبر داده بودند.

