مقام روس: امریکا عامل بی‌ثباتی جهان است

مشاور رئیس‌جمهور روسیه با متهم کردن امریکا به دامن‌زدن به بی‌ثباتی‌های جهانی اعلام کرد که مسکو در برابر هرگونه تجاوز احتمالی غرب، از تمامی ابزارهای دفاعی خود استفاده خواهد کرد و آماده دفاع کامل است.

به گزارش خبرگزاری سریع به نقل از تاس؛ آنتون کوبیاکوف، مشاور ولادیمیر پوتین و دبیر مسئول کمیته برگزاری مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ، در نشست خبری پایانی این مجمع، غرب را به احیای تفکرات فاشیستی و حرکت به سمت تقابل با روسیه متهم کرد.

وی هشدار داد اگر کشورهای غربی تصور کنند می‌توانند مانند دهه‌های گذشته علیه روسیه اقدام نظامی انجام دهند، دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند. به گفته او، روسیه این بار از ابزارها و توانمندی‌های متفاوتی برای دفاع استفاده خواهد کرد و اجازه نخواهد داد انگیزه حمله به این کشور تکرار شود.

کوبیاکوف تأکید کرد مسکو همواره خواستار همکاری واقع‌بینانه و مبتنی بر منافع متقابل با سایر کشورها بوده، اما غرب مسیر تقابل را در پیش گرفته است. او همچنین مدعی شد که یکی از دلایل حرکت غرب به سمت بحران‌آفرینی، مشکلات ساختاری اقتصاد جهانی و بدهی‌های فزاینده است.

این مقام روس با اشاره به جنگ اوکراین گفت امریکا نقش اصلی را در شعله‌ور شدن این درگیری ایفا کرده و اکنون تلاش می‌کند خود را در جایگاه میانجی معرفی کند. وی افزود طرح تشدید تحریم‌ها علیه روسیه از سوی واشینگتن، به‌دلیل آن است که امریکا متوجه شده روند تحولات میدانی به سود مسکو پیش می‌رود.

کوبیاکوف همچنین از تلاش برای طراحی الگوی امنیت اوراسیایی به عنوان سازوکاری جایگزین در برابر نظم امنیتی غرب یاد کرد و گفت بسیاری از کشورها به دنبال نهادها و چارچوب‌های جدید همکاری در حوزه‌های مالی، فناوری و نظامی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط مسکو و واشینگتن اشاره کرد و گفت دونالد ترامپ توانست روابط دو کشور را از بن‌بست دوره بایدن خارج کند و روند احیای کانال‌های گفت‌وگو، هرچند به کندی، در حال پیشرفت است.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید