وزارت بهداشت ایران: خدمات صحی به مهاجرین بدون تبعیض ارائه میشود
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه سلامت مرز نمیشناسد گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در شبکه سلامت کشور بدون توجه به تابعیت افراد ارائه میشود و محروم ماندن هر گروهی از خدمات سلامت میتواند سلامت کل جامعه را با مخاطره مواجه کند.

به گزارش خبرگزاری سریع به نقل از ایرنا؛ بابک فرخی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در اجلاس کشوری مدیران مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاههای علوم پزشکی که بهصورت وبیناری برگزار شد، اظهار کرد: ایران بدون توجه به تابعیت افراد، خدمات سلامت را در اختیار تمامی ساکنان کشور قرار میدهد و این رویکرد علاوه بر جنبههای انسانی، از منظر صحت عامه نیز یک ضرورت محسوب میشود.
وی با اشاره به اینکه بیماریهای واگیر محدود به مرزهای جغرافیایی نیستند، افزود: اگر بخشی از جمعیت از خدمات صحی و مراقبتی محروم شوند، پیامدهای آن متوجه کل جامعه خواهد شد. به همین دلیل، خدمات مورد نیاز مهاجرین نیز همانند شهروندان ایرانی در شبکه بهداشت کشور ارائه میشود.
فرخی تصریح کرد: در روستاها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مناطق عشایری، خدمات صحی برای مهاجرین نیز مشابه سایر شهروندان ارائه میشود و این رویکرد در راستای حفظ و ارتقای سلامت عمومی دنبال میشود.

