ادعای پاکستان درباره مطرح شدن موضوع موشکی ایران در مذاکرات؛ تهران رد می‌کند

در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده برنامه موشکی خود را موضوع مذاکره قرار نمی‌دهد، نخست‌وزیر پاکستان در سخنانی مدعی شد که ایران و امریکا در دور آینده مذاکرات درباره مسائل مرتبط با موشک‌های بالستیک نیز گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ خبرگزاری آناتولی به نقل از شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، گزارش داده است که ایران و ایالات متحده در ادامه مذاکرات خود درباره چند موضوع از جمله برنامه هسته‌ای، دارایی‌های مسدودشده و همچنین مسائل مربوط به موشک‌های بالستیک گفت‌وگو خواهند کرد.

شهباز شریف در سخنرانی خود در مجلس ملی پاکستان با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و امریکا در سوئیس، این گفت‌وگوها را موفق توصیف کرده و مدعی شد که دو طرف قرار است طی ۶۰ روز آینده درباره موضوعات مختلف از جمله مسئله هسته‌ای و دارایی‌های بلوکه‌شده ایران به رایزنی ادامه دهند.

این در حالی است که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که توانمندی‌های دفاعی و برنامه موشکی کشور موضوع مذاکره نیست و تهران در این زمینه با هیچ طرفی گفت‌وگو نخواهد کرد.

پیش از این نیز ادعاهایی درباره برخی محورهای مذاکرات میان تهران و واشنگتن مطرح شده بود. برای نمونه، برخی مقام‌های امریکایی مدعی شده بودند که ایران با بازگشت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات آسیب‌دیده موافقت کرده است.

با این حال، وزارت امور خارجه ایران این ادعا را رد کرده و اعلام کرده است که برنامه‌ای برای بازرسی آژانس از تأسیسات آسیب‌دیده وجود ندارد و اساساً در این زمینه هیچ شیوه‌نامه‌ای تعریف نشده است.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید