تلویزیون تمدن: فعالیت حزبی نداریم؛ تابع قانون و شریعت هستیم

 شبکه تلویزیونی تمدن با انتشار بیانیه‌ای تفصیلی، اتهامات اخیر وزارت عدلیه مبنی بر حزبی بودن این رسانه را رد کرد. 

به گزارش خبرگزاری سریع؛ شبکه تلویزیونی اسلامی تمدن در واکنش به مسدود شدن دفتر مرکزی و توقف نشرات خود توسط نیروهای وزارت عدلیه، واکنش تندی نشان داد. در بیانیه‌ای که از سوی این رسانه منتشر شده، آمده است که اقدام نیروهای مسلح جهت تصرف ساختمان و انتقال اموال، بدون ارایه مکتوب رسمی یا حکم محکمه صالحه صورت گرفته و مسئولان شبکه تنها از طریق رسانه‌های بیرونی (بی‌بی‌سی) از علت این برخورد آگاه شده‌اند.

وزارت عدلیه پیش از این ادعا کرده بود که تلویزیون تمدن به دلیل وابستگی به احزاب سیاسی منحله، فعالیت‌های غیرقانونی دارد. اما مسئولان تمدن با رد این ادعا می‌گویند: سیاست‌های نشراتی ما همواره زیر نظارت نهادهای استخباراتی و وزارت اطلاعات و فرهنگ بوده و در چهار سال اخیر هیچ فعالیت حزبی از این آدرس صورت نگرفته است.

در بخش دیگری از این دفاعیه به پیشینه سیاسی مرحوم حضرت آیت‌الله العظمی شیخ محمد آصف محسنی (رح)، بنیان‌گذار این شبکه اشاره شده است. تمدن مدعی است که ایشان در سال ۱۳۸۳ هجری شمسی طی یک مکتوب رسمی به وزارت عدلیه وقت، از تمامی فعالیت‌های حزبی استعفا داده بودند. این بیانیه با استناد به آیات قرآن کریم تاکید می‌کند که بازخواست افراد بر اساس قوانین ماسبق (گذشته) نه با شرع انور سازگار است و نه با اصول حقوقی؛ چرا که بسیاری از مقامات کنونی امارت اسلامی نیز در گذشته عضو جریانات جهادی بوده‌اند.

مدیریت شبکه تمدن از مقامات امارت اسلامی خواستار بررسی مجدد پرونده و بی‌طرفی کارشناسان شده و اعلام کرده است که اگر سندی دال بر حزبی بودن این رسانه وجود دارد، به صورت قانونی ارایه شود، در غیر این صورت باید محدودیت‌های وضع شده علیه این رسانه اسلامی برطرف گردد.

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید