اعتراض حوزه علمیه خاتم‌النبیین(ص) به اقدام وزارت عدلیه: پیش از حکم دادگاه، چرا مدارس و مساجد را بستید؟

در پی اقدام وزارت عدلیه مبنی بر مسدودسازی بخش‌های مختلف حوزه علمیه خاتم‌النبیین (ص)، هیئت امنای این مرکز علمی با انتشار بیانیه‌ای، این اقدام را پیش از صدور حکم نهایی دادگاه شتاب‌زده خوانده و از مقامات امارت اسلامی خواستار رفع مهر و موم و بازگشایی مجدد این مرکز دینی شدند.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ هیئت امنای حوزه علمیه خاتم‌النبیین (ص) با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اقدام اخیر وزارت عدلیه مبنی بر لاک و مهر نمودن مسجد، حسینیه، کتابخانه و مدارس این حوزه واکنش نشان داد.

در بیانیه هیئت امنا آمده است که این تصمیم در حالی اتخاذ شده که پرونده مذکور همچنان در محاکم قضایی تحت رسیدگی است و تاکنون هیچ حکم نهایی و قطعی در این باره صادر نشده است. این هیئت، اقدام صورت‌گرفته را مغایر با انتظارات جامعه علمی و دینی کشور دانسته و تأکید کرده است که حوزه علمیه خاتم‌النبیین (ص) با سابقه‌ای طولانی در تربیت عالمان دینی و ترویج معارف اسلامی، بر اساس اسناد شرعی و قانونی فعالیت داشته و فاقد هرگونه وابستگی حزبی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: انتظار مردم متدین و علما از نظام اسلامی، حمایت از مراکز دینی و علمی و فراهم ساختن زمینه استمرار فعالیت‌های آموزشی است، نه آنکه پیش از اثبات ادعاها، فعالیت این مراکز متوقف گردد.

هیئت امنای این حوزه علمیه ضمن احترام به دستگاه قضایی کشور، از مقامات عالی امارت اسلامی درخواست کرده است تا ضمن دستور به رفع لاک و مهر این مرکز، زمینه برای از سرگیری فعالیت‌های آموزشی و عبادی تا زمان صدور حکم نهایی محکمه فراهم گردد. همچنین پیشنهاد شده است که یک کمیسیون بی‌طرف و متخصص برای بررسی دقیق اسناد و قباله‌های این حوزه تشکیل شود تا حقیقت امر در فضایی عادلانه مشخص گردد.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا
×
ما را دنبال کنید