پاکستان: به ایفای نقش سازنده در مذاکرات ایران و امریکا ادامه میدهیم
وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که اسلامآباد همچنان متعهد به ایفای نقش سازنده در روند مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده است؛ این موضوع در تماس تلیفونی میان وزیران خارجه دو کشور مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری سریع؛ وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیهای از گفتوگوی تلیفونی میان محمد اسحاقدار، وزیر خارجه این کشور، و سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه پاکستان در این تماس تلیفونی تأکید کرده است که اسلامآباد همچنان به ایفای نقش سازنده خود برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه و فراتر از آن متعهد است.
در همین حال، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته با انتشار اطلاعیهای درباره این گفتوگو اعلام کرد که عراقچی در این تماس از حسن میزبانی دولت و ملت پاکستان از مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران و هیأت همراه قدردانی کرده است.
به گفته این وزارتخانه، وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرده است که تفاهمات و توافقهای حاصلشده در جریان سفر رئیسجمهور ایران به پاکستان، در سطوح مختلف با جدیت دنبال و عملیاتی شود.
در ادامه این بیانیه آمده است که وزیران خارجه ایران و پاکستان همچنین آخرین تحولات دیپلماتیک را مرور کرده و بر ادامه همکاریها و رایزنیهای نزدیک با هدف تقویت صلح و ثبات در منطقه تأکید کردهاند.
وزارت خارجه پاکستان نیز در بیانیه خود افزوده است که عراقچی از حمایتهای مداوم اسلامآباد در پیشبرد روند صلح قدردانی کرده و همچنین از همکاری پاکستان برای تسهیل بازگشت امن و سریع خدمه و ماهیگیران ایرانی به کشورشان تشکر کرده است.
دو طرف در پایان توافق کردند که تماسها و مشورتهای نزدیک میان خود را ادامه دهند.

